Obsah s umelou inteligenciou bude časom čoraz bežnejší a snaha bojovať s touto záplavou bude veľmi podobná snahe bojovať s doslovnou povodňou, no stále si myslíme, že najmä tento prípad použitia je zlý nápad.
Spoločnosť LinkedIn medzi svojimi rôznymi experimentmi s generatívnou umelou inteligenciou vyvíja novú možnosť, ktorá by umožnila generovať príspevky s umelou inteligenciou, čo výskumník aplikácie Nima Owji našiel v back-end kóde aplikácie.
Ako môžete vidieť na tomto príklade, asistent AI pre aktualizácie LinkedIn by vás v tejto ranej iterácii vyzval, aby ste „zdieľali svoje nápady“ v kompozitore. Potom by poskytol možnosť „prvého návrhu“ príspevku.
No LinkedIn to teraz skutočne dodal, pričom niektorí používatelia už majú prístup k jeho novému nástroju na generovanie príspevkov pomocou AI v aplikácii.
Ako vysvetľuje Keren Baruch, riaditeľka produktového oddelenia spoločnosti LinkedIn:
„Pokiaľ ide o zverejňovanie príspevkov na LinkedIn, počuli sme, že vo všeobecnosti viete, čo chcete povedať, ale prechod od skvelého nápadu k plnohodnotnému príspevku môže byť náročný a zdĺhavý. Preto začíname testovať spôsob, ako môžu členovia používať generatívnu umelú inteligenciu priamo v poli na zdieľanie v sieti LinkedIn.
Na začiatok budete musieť zdieľať aspoň 30 slov, v ktorých načrtnete, čo chcete povedať – sú to vaše vlastné myšlienky a pohľad na vec a jadro každého príspevku. Potom môžete využiť generatívnu AI na vytvorenie prvého návrhu. Získate tak pevný základ, ktorý môžete skontrolovať, upraviť a vytvoriť svoj vlastný, a to všetko ešte pred kliknutím na tlačidlo „publikovať“.
Takže to nie je určené na to, aby ste to používali ako nástroj na, akože, predstieranie, že viete, o čom hovoríte, iba vám to pomôže predstierať, že ste schopní súvisle formulovať svoje myšlienky.
Dáva to zmysel, najmä v prípade platformy, na ktorej sa ľudia snažia prezentovať svoje profesionálne zručnosti a kompetencie – prečo im neuľahčiť len chrlenie názorov a pohľadov, ktoré neodrážajú ich vlastné vedomosti alebo chápanie?
Toto je naša hlavná obava z generatívnych výziev na písanie príspevkov v sieti LinkedIn, že to ľuďom umožní vytvárať skreslenú predstavu o tom, kto sú a čo vedia, tým, že sa neuveriteľne uľahčí jednoduché predstieranie, písanie a presun. A keďže náboroví pracovníci často hodnotia prítomnosť ľudí na sieti LinkedIn v rámci prieskumu kandidátov, potenciálne to bude veľký problém, ktorý by mohol viesť ku katastrofálnym pohovorom, chybným prepojeniam a dokonca k zlým náborom.
Samozrejme, pri vyhľadávaní a najímaní talentov je toho oveľa viac ako len posúdenie ich prítomnosti na sieti LinkedIn a ako Baruch poznamenáva, najprv musíte napísať asi 30 slov, takže to nie je všetko vytvorené umelou inteligenciou.
Precedens tu však nie je dobrý – LinkedIn v podstate ľuďom hovorí, aby používali príspevky generované umelou inteligenciou, čím sa zo „sociálnych médií“ vytráca „sociálny“ prvok (keďže už nekomunikujete s človekom), a zároveň vyzýva falošných používateľov a podvodníkov, aby jednoducho predstierali, že sú niekto, kto nie sú.
V aplikácii je už určite dosť podvodníkov z oblasti „hustle culture“, nie?
Spomedzi rôznych nových prvkov generatívnej umelej inteligencie LinkedIn, vrátane súhrnov profilov generovaných umelou inteligenciou, opisov pracovných pozícií s pomocou umelej inteligencie, generatívnych správ s umelou inteligenciou pre uchádzačov o zamestnanie a asistenta InMail s umelou inteligenciou, je tento najhorší.
Jedna vec je pripustiť, že na naše obrazovky bude prichádzať čoraz viac strojovo generovaného obsahu, ale druhá vec je podporovať ho – a opäť, LinkedIn by mal byť miestom, kde ľudia prezentujú svoje profesionálne postrehy a znalosti.
To by podľa nás mohlo tento prvok výrazne znehodnotiť.
Ale je to tu a testuje sa to s malou skupinou používateľov pred širším zavedením. Náboroví pracovníci – veľa šťastia.