Generálny riaditeľ spoločnosti Tesla Elon Musk sa v minulosti vyhýbal tradičným reklamným kampaniam, ale zvýšená konkurencia na trhu s elektrickými vozidlami ho možno prinútila.
Tesla sa chystá „vyskúšať trochu reklamy“, uviedol generálny riaditeľ Elon Musk, čím naznačil veľký posun od značky, ktorá sa doteraz reklamám vyhýbala.
Spoločnosť vyrábajúca elektromobily v minulosti uprednostňovala propagáciu svojej značky prostredníctvom majiteľov a fanúšikov a vo svojej dvadsaťročnej histórii nerealizovala tradičné platené kampane.
Musk zašiel tak ďaleko, že vyhlásil, že „nenávidí reklamu“, keď bol dotlačený k tomu odpovedať, prečo ju spoločnosť v minulosti nikdy nevyužívala.
Na utorkovom výročnom stretnutí akcionárov spoločnosti Tesla však Musk zmenil kurz a povedal, že spoločnosť v blízkej budúcnosti vyskúša reklamnú stratégiu a „uvidí, ako to pôjde“ po tom, čo zistil, že sa mu oplatí vlastniť Twitter, informuje The Verge.
„Twitter je veľmi závislý od reklamy, a ja som nikdy predtým reklamu naozaj nepoužíval a teraz mám spoločnosť, ktorá je veľmi závislá od reklamy,“ povedal v odpovedi na otázku jedného z investorov.
„Takže by som asi mal povedať, že reklama je úžasná, každý by ju mal robiť!“
Nie je jasné, ako by vyzerala reklamná kampaň spoločnosti Tesla, ale v ďalšom rozhovore pre CNBC povedal, že ak je reklama informatívna a zábavná, „môže sa začať približovať obsahu“ a že by reklamu využil na zdôraznenie menej známych funkcií vozidiel spoločnosti, pričom dodal, že každá kampaň by musela byť „informatívna“ a „estetická“.
Povedal to pre americkú spravodajskú sieť:
„Stojí to za pokus a uvidíme, aké to bude účinné. Práve som s tým súhlasil, takže to nie je úplne sformovaná stratégia.“
Táto správa prichádza mesiac po tom, čo Musk oznámil, že Tesla bude uprednostňovať rast predaja pred ziskom v slabej ekonomike, čím sa začína cenová vojna na trhu s elektromobilmi (EV).
Spoločnosť, ktorá v apríli vykázala najnižšiu štvrťročnú hrubú maržu za posledné dva roky, znížila ceny v USA a Číne v snahe udržať si náskok pred svojimi konkurentmi.
Musk v tom čase obhajoval kroky spoločnosti slovami:
„Je lepšie posunúť veľký počet áut s nižšou maržou a túto maržu v budúcnosti zbierať, keď zdokonalíme autonómiu.“
Nadviazal tak na predpovede publicistu týždenníka Marketing Week Marka Ritsona, ktorý uviedol, že za pôsobivými čakacími listinami a hrubým ziskom z každého predaného auta spoločnosti Tesla stojí krátkodobá stratégia, ktorú bude potrebné z dlhodobého hľadiska zmeniť.
„Autá nereklamujete len na nasledujúcich 12 mesiacov dopytu, ale – doslova – na celý život po tomto bode,“ povedal.
Popularita samotného Muska bola v minulosti vnímaná aj ako marketingový nástroj spoločnosti Tesla, keďže generálny riaditeľ si svojimi výrokmi v priebehu rokov získal búrlivú fanúšikovskú základňu. Zdá sa však, že od kúpy Twitteru sa to obrátilo proti nemu a Musk sa stal terčom kritiky za to, ako na tejto platforme nakladá so slobodou prejavu a ako zaviedol platené overovanie.
Twitter údajne prišiel o desiatky miliónov dolárov zo stiahnutej reklamy za sedem mesiacov, odkedy Musk kúpil platformu, a tento týždeň vymenoval novú generálnu riaditeľku Lindu Yaccarino, ktorej úlohou je zvrátiť problémy platformy sociálnych médií s reklamou.
Napriek tomu Musk neochvejne tvrdí, že svoj jazyk nezmierni, a pre CNBC povedal:
„Budem hovoriť, čo chcem, a ak to bude mať za následok stratu peňazí, nech sa tak stane.“