Vzhľadom na to, že čoraz viac konverzácií prechádza na DM, spoločnosť Meta chce tento trend využiť a pridáva nové spôsoby, ako môžu ľudia a značky osloviť širšie publikum v rámci svojich tokov správ, čo uľahčuje priame spojenie s priateľmi a fanúšikmi.
Najnovším počinom spoločnosti Meta v tejto oblasti sú kanály WhatsApp, ktoré umožnia používateľom aplikácie WhatsApp dostávať DM na témy, ktoré ich zaujímajú, alebo sledovať určitých tvorcov v aplikácii.
Ako vysvetľuje spoločnosť WhatsApp:
„Kanály sú jednosmerným vysielacím nástrojom pre administrátorov, ktorí môžu posielať text, fotografie, videá, nálepky a ankety. Aby sme vám pomohli pri výbere kanálov, ktoré chcete sledovať, vytvárame adresár s možnosťou vyhľadávania, v ktorom môžete nájsť svoje koníčky, športové tímy, aktualizácie od miestnych úradníkov a ďalšie. Na kanál sa môžete dostať aj z pozývacích odkazov zaslaných v chatoch, e-mailom alebo zverejnených online.“
Ako môžete vidieť vo videu, kanály budú žiť aj v novej karte „Aktualizácie“ v aplikácii, kde budete môcť nájsť aj najnovšie príspevky o stave WhatsApp od profilov, ktoré sledujete. Vďaka tomu by sa Kanály mohli viac zamerať a stať sa atraktívnejšou možnosťou na uľahčenie tematického spojenia v rámci aplikácie.
Kanály WhatsApp nebudú zobrazovať osobné údaje používateľov alebo sledovateľov, zatiaľ čo aktualizácie kanálov sa budú ukladať vždy len na 30 dní, čím sa zabezpečí, že obsah zostane čerstvý a relevantný. Spoločnosť Meta uvádza, že v rámci Kanálov skúma aj prvky platieb a objavovania firiem ako prostriedok, ktorý pomôže firmám maximalizovať ich expozíciu v aplikácii.
Ako bolo uvedené, aktualizácia vychádza z úsilia spoločnosti Meta o využitie prepojenia DM, ktoré podnietilo aj vývoj prakticky rovnakej možnosti na Instagrame, v kanáloch vysielania.
Aj keď si nie som istý, či je to skutočne to, čo ľudia od DM pripojenia chcú.
Príťažlivosť DM spočíva v tom, že ide spravidla o menšie, súkromné skupinové chaty, kde sa môžete zapojiť do komunikácie s priateľmi a podobne zmýšľajúcimi ľuďmi, takže prvky vysielania, kde sa jeden účet prihovára mnohým a vy nemôžete reagovať, veľmi nezodpovedajú tomu, na čo ľudia vo všeobecnosti používajú DM.
Ale možno, keď sa raz bude obsah posielať tam, kde sa komunikuje, bude to stačiť na to, aby sa používatelia zapojili, pričom systémy upozornení pomôžu zabezpečiť, aby používatelia mali prehľad o najnovších aktualizáciách v týchto kanáloch.
Nie je isté, či to bude fungovať, ale pravdepodobne to v každom prípade stojí za experiment.
Značkám by to mohlo otvoriť celý rad nových príležitostí. Mohli by ste spustiť propagačný kanál so špeciálnymi ponukami pre členov kanála, ktorý nakoniec umožní používateľom aj nákupy v prúde. Odporúčali by sme to príliš nevyužívať, ale možno pri príležitostných, sezónnych aktualizáciách by to mohol byť ďalší spojovací prvok.
Kanály WhatsApp sa tento týždeň spúšťajú v Kolumbii a Singapure a neskôr v tomto roku sa rozšíria do ďalších regiónov.